úterý 20. září 2016

Čím jsem starší

tím raději ho mám.
Podzim.
Barvy. Listy. Svetry. 
Dýně. Jablka. Šípky.
Slunce. Mlhy. Deště.


Dneska v tělocviku v parku.
V plicích čerstvý vzduch.
Radost ze slunce.
Boty promočené po dešti...
A jen tak mimochodem houby!


Na kulajdu stačily, kozáci a klouzci.
Bylo to jako dárek!


Včera letěl vzduchem první bílý vlas.
Zazvonil,
když zvolna k zemi padal - 
a slova,
hrubá, nepokorná slova
v hrdle uvázla mi jako rybí kost.

Mé léto,
ty už také šedivíš?

Je tomu tak
a podzim přijde zítra.
Zas celé stromy budou odlétat,
zas ptát se budem,
kam a komu vstříc.
A ticho, chudé jako polní myš,
tu a tam za zády nám pískne.

Mé léto,
ty už také šedivíš?
(Skácel: Babí léto)


♥♥♥





6 komentářů:

  1. Jani podzimní paleta barev je tak nádherná.
    Přeji ti krásné podzimní dny a mávám. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Podzim je poslední úsměv roku.
      Tak ať je co nejhezčí!

      Vymazat
  2. Janičko, básničkou si mne moc potěšila. Přeji ti krásné podzimní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi to jsem ráda, Skácela mám ráda, ale řada lidí ho nemusí.
      Přeji ti ten nejkrásnější podzim!

      Vymazat